det regnar ju som sagt endel här i hilo & det blir ju inte uppehåll bara för att vi ska träna tennis. idag svabbade vi banorna i en halvtimme & precis när vi var klara kom ett nytt skyfall. ytterst tacksamt.
aloha
20091027
20091026
wats new
- det är söndag kväll & jag har lite lite ångest. viloveckan från morgonfysen tillhör det förflutna
- midterm exams närmar sig. denna veckan bör jag alltså inte gå till biblioteket för att socialisera
- halloween nu på lördag, biblioteket har varit spindelnätpyntat i 3 veckor
aloha
helg
- fre-lör hade tennislaget en fundraiser på en lyxresort i mauna kea (på andra sidan ön)
- sön spenderades på hilos shopingmall & vid poolen, fint
aloha
20091023
formsvacka
jag känner att jag trillat ner i en liten liten bloggsvacka men jag har stora planer på en comeback snart.
aloha

aloha
20091018
20091017
20091013
tennis
igar borjade den officiella tennistraningen. det var 3 tranare pa 4 spelare. eh, eh gummiarm
aloha
aloha
20091011
...
min rumskompis vill sätta upp julbelysning i vårat rum snart. eh, eh, maybe not yet, svarar jag och blir jättenervös. (bläddra tillbaka till 20 september så förstår ni varför)
aloha
aloha
20091009
20091007
tjena
har inte hänt nåt spektakulärt här på hawaii dom senaste dagarna mer än att det var tsunamivarning idag igen. jag tränar, pluggar, äter, sover
19-23 oktober = vilovecka från morgonträningen. god bless america för det
aloha
19-23 oktober = vilovecka från morgonträningen. god bless america för det
aloha
20091004
20091003
dagens
lite av det som skrivs här hittar jag på, men detta är helt sant.
imorse 06.30 skulle vi ta teamphoto. allt var till en början frid & fröjd. ända tills jag hör fotografens stämma eka 'ANAAA'. jag trodde jag hörde fel och fortsatte ta på mig löparskorna. 'ANAAAA'. jag tittar upp. hela laget tittar upp. 'WE NEED TO RETAKE YOUR PICTURE, YOUR SMILE WASN'T FUNKY ENOUGH'. försöker han va rolig? 'LET'S GO'. are you #%&=/¤"# kidding me, tänkte jag, och ställde upp mig & log så fake jag kunde.

TAKE 1..................... TAKE 2
aloha
imorse 06.30 skulle vi ta teamphoto. allt var till en början frid & fröjd. ända tills jag hör fotografens stämma eka 'ANAAA'. jag trodde jag hörde fel och fortsatte ta på mig löparskorna. 'ANAAAA'. jag tittar upp. hela laget tittar upp. 'WE NEED TO RETAKE YOUR PICTURE, YOUR SMILE WASN'T FUNKY ENOUGH'. försöker han va rolig? 'LET'S GO'. are you #%&=/¤"# kidding me, tänkte jag, och ställde upp mig & log så fake jag kunde.

TAKE 1..................... TAKE 2
aloha
20091002
jag skojar lite
jag & min roomie delar dusch & toa med två andra tjejer. den senaste veckan har jag lämnat mitt schampo i duschen varje morgon, allt för att slippa bära tillbaks det till toaskåpet. jag har upptäckt, till min stora förtjusning, att detta tydligen går någon av de andra tjejerna på nerverna. när jag kommer hem på eftermiddagarna står nämligen mitt schampo parkerat utanför dörren intill duschen. varje dag. måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag.
vilken battle, va!
aloha
vilken battle, va!
aloha
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
