20091027

raaaain

det regnar ju som sagt endel här i hilo & det blir ju inte uppehåll bara för att vi ska träna tennis. idag svabbade vi banorna i en halvtimme & precis när vi var klara kom ett nytt skyfall. ytterst tacksamt.

aloha

tvättar

jag: 'mitt tvättmedel är slut.'
random: 'jag använder schampo, funkar lika bra.'

aloha

20091026

wats new

  • det är söndag kväll & jag har lite lite ångest. viloveckan från morgonfysen tillhör det förflutna
  • midterm exams närmar sig. denna veckan bör jag alltså inte gå till biblioteket för att socialisera
  • halloween nu på lördag, biblioteket har varit spindelnätpyntat i 3 veckor

aloha

helg

  • fre-lör hade tennislaget en fundraiser på en lyxresort i mauna kea (på andra sidan ön)
  • sön spenderades på hilos shopingmall & vid poolen, fint

aloha

20091023

formsvacka

jag känner att jag trillat ner i en liten liten bloggsvacka men jag har stora planer på en comeback snart.

aloha


20091018

hapuna beach








idag har hela laget & tränare med familj varit på hapuna beach. en mycket bra dag EXCEPT när alla badade & jag skulle kasta sand på en kille i laget men träffade min tränares dotter i ögonen så hon började gråta. sjukt pinsamt.

aloha

20091017

new

nytt mobilnummer 808 315 4203

aloha

20091013

tennis

igar borjade den officiella tennistraningen. det var 3 tranare pa 4 spelare. eh, eh gummiarm

aloha

MYS

kackerlacka i mina converse imorse. jag borjade nastan grata

aloha

20091011

...

min rumskompis vill sätta upp julbelysning i vårat rum snart. eh, eh, maybe not yet, svarar jag och blir jättenervös. (bläddra tillbaka till 20 september så förstår ni varför)

aloha

22


grattis bror per som tagit ett stadigt kliv mot 30 idag.
aloha

20091009

imorse sprang vi 'christmastrees' över hela basketplanen 40 gånger. jag bor på 3e våningen. tur att det finns en hiss.

aloha

20091007

tjena

har inte hänt nåt spektakulärt här på hawaii dom senaste dagarna mer än att det var tsunamivarning idag igen. jag tränar, pluggar, äter, sover

19-23 oktober = vilovecka från morgonträningen. god bless america för det

aloha

20091004

näää

det har ösregnat i 48 h

aloha

20091003

dagens

lite av det som skrivs här hittar jag på, men detta är helt sant.

imorse 06.30 skulle vi ta teamphoto. allt var till en början frid & fröjd. ända tills jag hör fotografens stämma eka 'ANAAA'. jag trodde jag hörde fel och fortsatte ta på mig löparskorna. 'ANAAAA'. jag tittar upp. hela laget tittar upp. 'WE NEED TO RETAKE YOUR PICTURE, YOUR SMILE WASN'T FUNKY ENOUGH'. försöker han va rolig? 'LET'S GO'. are you #%&=/¤"# kidding me, tänkte jag, och ställde upp mig & log så fake jag kunde.



TAKE 1..................... TAKE 2

aloha

20091002

jag skojar lite

jag & min roomie delar dusch & toa med två andra tjejer. den senaste veckan har jag lämnat mitt schampo i duschen varje morgon, allt för att slippa bära tillbaks det till toaskåpet. jag har upptäckt, till min stora förtjusning, att detta tydligen går någon av de andra tjejerna på nerverna. när jag kommer hem på eftermiddagarna står nämligen mitt schampo parkerat utanför dörren intill duschen. varje dag. måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag.

vilken battle, va!

aloha

20091001

ajemen


06.30
kunde ju faktiskt sett tröttare ut.
men nej mamma, jag orkade inte kamma mig
aloha

lektion..

läraren: 'what is nobel's first name?'
elev (inte jag): 'charlie?'

aloha
 

Free Blog Counter