20090830

subway-sunday

har pga sjukdom spenderat nästan 3 dygn i sängen. nu ska jag göra ett litet ryck och genomföra andra upplagan av min & agathas tradition: subway-sunday.

aloha

20090829

här ligger jag i feber & halsont. faktiskt ingen höjdare att vara sjuk på bortaplan. får bli ett besök till the medical center här på campus på måndag. befarar att jag insjuknat i svininfluensan (alt. halsfluss)
eftersom tv4 satt käppar i hjulet för mig så tröstar jag mig med lite gammal hederlig SR P4.

tänker på er hemma idag.
aloha

god afton

'where are you from?'
'sweden.'
'oh, switzerland. you're a big fan of roger federers then.'

aloha

20090828

happy time

ser ut som om jag kommer plugga mer än förra året. should be fun. det regnar.

men. plötsligt hände det. mitt morgonkaffe smakade faktiskt kaffe idag. ja, det är sant. halleluja.

aloha

20090827

idag

två lektioner, fixa & dona med formulär som ska lämnas in, tennis, middag i dining hall.

aloha

20090826

hows it

  • 'hows it' är tydligen någon variant av 'whats up'.
  • min sociologilärare vill bli kallad uncle dave & bambatanten för aunty betty.
  • idag har jag ätit lunch med lite skandinaviskt sällskap, trevligt.
  • om 3h är det team meeting. med andra ord, nu- 3h powernap.

    aloha

hjälp

ödla på skrkivbordet.

aloha

20090825

slut på det roliga

jag har lidit av hemlängtan under veckan & av den anledningen skaffat mig en lite småtrevlig, men nödvändig kvällsrutin. varje kväll runt 8-snåret (ni är 12 h före mig) har jag satt på tv4 play & kollat live på nyhetsmorgon. idag verkade det ha slagit tv4 att jag inte befinner mig inom sveriges gränser & därför stängt av tjänsten av rättighetsskäl. no, no tänkte jag igen.

industrial revolution

idag räckte en tjej upp handen & påstod att den industriella revolutionen ägde rum på 1940-talet. no, no tänkte jag.

20090824

uppdatering

  • alla lärare undervisar i hawaiiskjortor
  • 4h träning/dag (är det nåt slags skämt eller)
  • kameran har tappat det, bilder får vänta
  • kaffet smakar vatten

lektion

kl 11 är det dags. sociology 100. verkar iallafall ha ett ganska slappt schema. måndag, onsdag, fredag har jag lektioner i 1,5 h. tisdag & torsdag i 3,5 h. men tur är väl det eftersom vi ska träna conditioning kl 06.00 (JA NI LÄSTE RÄTT) alla veckodagar. utöver detta ska det spelas tennis 2h/dag.

när jag knallar runt på campus förundras jag över amerikaners klädstilar. vissa klär sig i shorts & linnen, andra i skinnstövlar, jeans, jackor & halsdukar. (tilläggas bör väl att det är 25 grader i skuggan)

godnatt sverige
aloha

20090823

by the way

när jag kom hem igårkväll möttes jag av en lite småmysig överraskning. det satt 2 ödlor på min dörr.

aloha

läget då

aa det är väl lite småtrevligt på hawaii denna eftermiddag. har precis tagit min dagliga nap & ska snart ta mig bort till poolen. har tillbringat större delen av förmiddagen till att prata med nära&kära på skype. skype är sannerligen som sara säger, en gåva till mänskligheten.

first day of instruction=måndag 24/8

aloha

20090822

ratatata

hej sverige. eftersom matilda & sara plötsligt börjat leverera på deras respektive bloggar får jag väl göra detsamma. idag har jag varit på stranden hela dagen & även paddlat kanot. jag var rädd hela tiden & letade efter hajar.

har för övrigt skaffat ett amerikanskt mobilnummer. 808-769-1267
jag kan dessvärre inte ringa internationella samtal, så ni ringer & ni står för samtalskostnaden ;)

aloha

20090820

matilda 17 år

grattis syster matilda 17 år idag! saknar er där hemma.

aloha

20090819

framme

kom till hilo för ganska exakt 24h sedan & det har varit ett minst sagt omtumlande dygn. har iallafall flyttat in på rummet & min roomie cherie är snäll. igår tog några tennisspelare med mig & badade & vi såg sköldpaddor som va 2m långa!

ni kan förresten skicka era kärleksbrev & fanmail till:

ANNA HAMLIN
603 W. LANIKAULA ST.

HALE KEHAU ROOM #306B
HILO, HAWAII 96720

aloha

20090818

honolulu

kom till honolulu igårkväll kl 8 (nu är den 6 på morgonen). jetlagen håller mig vaken just nu. kom hursomhelst fram till annie&taylor kl 10. vi fikade först & sedan gick vi en sväng på waikiki beach. dom är så goa&snälla! om några timmar åker jag vidare till Hilo, på the big island. hörs mer då.

aloha

20090817

annars då

om jag hade sålt mina gladiatorsandaler hade jag ju rent fysiskt fått kalla fötter.

portland international airport


hallå sverige. sitter på flygplatsen & inväntar honoluluflyget. hittills har allt har gått bra, men framförallt snabbt. när jag räknar på det så måste jag ha sovit i 7/10 h på amsterdam-portlandflighten. när jag stod i kön på starbucks för en stund sen kom det fram en kvinna & frågade om hon fick köpa mina gladiatorsandaler. eh eh no, sa jag.
ps. pappa! mobilen fungerar inte här. men jag är som sagt framme i portland.

hörs i honolulu.
aloha

20090816

hejdå sverige

väskorna är packade. om 5h bär det av. landvetter-amsterdam-portland-honolulu-hilo. dra mig baklänges! hejdå sverige & hej hawaii.
aloha

20090815

hejdå-fika

precis hemkommen från malin&richards vigsel, åh vad fina dom var! ikväll nalkas det avskedskalas här hemma. vi ska skoja kvällen lång! & många "a hui hou" kommer det sannerligen bli.
aloha

20090813

fixar & donar

4 dagar till avresa. ja, jag har fortfarande kalla fötter.
kommer sakna alla :(

aloha

20090811

6 dagar

njuter av sista dagarna i sverige!

20090810

hows hangin

åter på x2000. efter besök på ambassaden är jag påväg till göteborg igen. mitt knappa dygn i stockholm fortskred utan några större misärer. värt att nämna är dock när jag stod & väntade på tåget. i tron att jag rott båten i land kommer ett gäng kinesiska turister fram & plockar ner mig på jorden igen. de frågar åt vilket håll tåget till göteborg går & ber mig peka. uppmärksamhet påkallades av någon underlig anledning & övriga resenärer på perrongen ville tydligen också se mig peka. eftersom jag genast blev påmind om att mitt lokalsinne inte är fullt lika bra som andras börjar jag skratta generat & drar till med en gissning. jag gissade fel.
aloha

20090809

gott


på tisdag ska vi ha det gott
aloha

tåg

sitter på x2000 till stockholm & lyssnar på the cardigans, rise and shine. hoppas innerligt på att denna stockholmsvisit går lindrigare än den förra (ja, jag kom ihåg tågbiljetterna den här gången). har för övrigt haft en mycket mysig dag med matilda & stina i göteborg. stina gav mig ett hawaii-kit, mycket uppskattat i ångestladdade tider som dessa.
aloha

20090808

tjenaläget

mostly cloudy with chance of showers, numerous showers, partly sunny with likely showers. det regnar mycket på hawaii har jag förstått. mer än i borås.
aloha

HEJ




lämnar snart gården. sommaren i sverige är lite slut men oj vad bra den varit.

20090807

final

kvällen har spenderats i gårdens badtunnor. sannerligen festligt. imorgon åker per & jag till göteborg där sista veckan i sverige kommer tillbringas. hawaii är nära nu! (skräckblandad förtjusning)
aloha

20090806

konsert

färdigjobbad för dagen. nu ska vi springa ner på du&jag i skeppet.
12 dagar
aloha

20090805

sol

snart rullar cyklarna till laxvik!
aloha

20090804

sara åker bort

ana & tompa i maj

så det kan gå

besökare från göteborg kom till gården idag & vi skojade eftermiddagen lång (nästan). sara åker bort, elsa ska bo själv i källaren & jag ska flytta dit ingen kan svenska.

imorgon är jag ledig, det får nog bli en tupplur eller två.
aloha

20090803

besök

bokade flygbiljetter till honolulu & fixat boende. snart står alla hästarna i stallet. endast visumet kvar. om 14 dagar heter det landvetter. jag tror jag tappar det. 

ps! imorgon kommer sara elsa matilda barbro & mamma. 

aloha

a hui hou


syster matilda. i telefon just nu. snart kan vi inte längre ha det gott tillsammans. hur ska detta gå!
aloha

20090802

annars då


många åker hem, men agge & amanda återvänder, fint

finito

vecka 32 & sommaren är snart slut. i en boj sitter vi och kollar på en film, nej, inte gladiator. 15 to go.. 
aloha
 

Free Blog Counter